söndag 31 mars 2013

Påsken inställd pga sjukdom

Eller. Påsken pågår nog som vanligt. Det är vårt påskfirande som fått ställas in. I alla fall mitt och Lillebrors. Vi är hemma och myser istället för att flänga runt hos släkten. Pappan och Storayster fick åka själva. Lika gott. Inte ofta jag och Lillebror får tre dagar tillsammans. Bara vi. Jag tror vi njuter lika mycket båda två. Än så länge. Det märks att Lillebror inte är bortskämd med egentid och total uppmärksamhet. Han riktigt suger åt sig. I hela sitt liv har han surfat i Storasysters kölvatten. Hängt med. Ofta på syrrans premisser. Gillat läget. Ett småsyskons lott. Därför kan man se att han njuter extra mycket nu.

Han har halsfluss. Dessa förbannade Streptokocker. Har haft hög feber och ruskigt ont i halsen. Särskilt om nätterna. Nu börjar det ge med sig och idag har han varit riktigt pigg, även om febern hänger kvar. I morgon förväntar jag mig en något mer rastlös Kråkunge än idag. Det är bra det. För vi skulle behöva göra en utflykt till affären. Kylskåpet är inte direkt laddat för en påskhelg hemma. Det är tomt. Vi skulle ju äta hos släkten. Det närmaste påskmat jag kommit är genom barnens godisfyllda påskägg, frukostägget och kvällens pannkaksfrossa. Jag är ändå inget bra på att fira påsk, så det gör inte så mycket. Vi har nog ändå dragit vinstlotten. Jag och Lillebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar