måndag 27 maj 2013

En hektisk dag - husbesiktning, skolbesök & sommarfest - i två städer

Vi började med en tidig tur till mäklaren inne i Linköping för att kvittera ut en nyckel till Huset. Därefter åkte vi ut till Huset för en besiktning innan köpet blir definitivt. Inga stora anmärkningar (phu!). Det var även första gången Kråkungarna fick se Huset på insidan. Jag tror att det fick godkänt. De har i alla fall redan valt ut sina rum och ville flytta in på stört. Efter husesynen åkte Storasyster och jag och hälsade på i hennes nya klass och fick en rundvandring på den nya skolan. Det är en liten mysig landsortsskola med 130 elever. Granne med hästhagen. Jag tror den fick godkänt. Det var en pirrig Storasyster som åkte dit och en glad Storasyster som åkte därifrån. Det kommer att bli bra det här. Det är jag säker på. Efter diverse småärenden och en snabblunch hos mormor och morfar satte vi oss i bilen och åkte de dryga trettio milen hem till Göteborg. På exakt utsatt tid bromsade vi in framför Lillebrors förskola. Dags för sommarfest. Lillebror fick sjunga sina sånger tillsammans med sina kompisar. Vi hann. Vilken lycka. Pappan hann till och med springa hem och rafsa ihop en improviserad fikakorg. Det är imponerande.

Nu sitter jag här och pustar. En kvälls andrum. Det är snart dags att dra igång städracet igen inför helgens visning.

3 kommentarer:

  1. Wow vilken energi du verkar ha! Kul att storasyster godkänner nya stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Energi skulle jag nog inte kalla det. Jag har liksom slagit på autopiloten för länge sedan. Lagom till midsommar kommer jag ligga och kvida i ett hörn (och då är det typ dags att börja ta tag i packningen)...

      Radera
  2. Men va kul att det var Linkoping ni flyttar till! Jag alskar den stan, den e ju galet mysig. Blir lite avis jag me nu, faktiskt :)

    SvaraRadera