torsdag 3 juli 2014

Flugor

Vi har en hel del flugor just nu. Inomhus. Man kan lugnt säga att det är kring en miljard. Minst. Skitjobbigt. Lagom trött på att springa runt med flugsmällaren varje kväll och lätt inspirerad av en nyligen sedd Emilfilm fick jag idag snilleblixten att införskaffa flugpapper. Ni vet såna där klibbiga, äckliga och fula spiraler som hängs i taket. Jag tänkte att dessa skulle göra jobbet åt mig. Mmm, eller hur?! Det enda som fastnat i de där förbannade flugpappren hittills, det är jag. Och några möbler. Möbler som fick saneras med bensin. Det fick förövrigt jag också. Inte en flugjävel har satt sig i kletet. Inte en enda. De är tydligen betydligt smartare än MammaMu. Mycket smartare. Just nu flyger de runt kring skallen på mig och gör mig galen. Komplett galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar