onsdag 23 april 2014

Lugn start!

Eftersom jag inte har jobbat "på riktigt" på snart ett år, känns det tryggt att jag kommer att börja min nya anställning med fyra lediga dagar. Helt okej. Då hinner jag ladda. Ännu mer. Tror i och för sig inte att det kommer att bli någon direkt rivstart hur som helst. Jag har ju bytt arbetsgivare. Helt och hållet. Inte för att jag har några fördomar (inte alls), men jag ska ju bli landstingsanställd. Jag tror att jag kommer klara tempot. Jag hoppas det i alla fall. Bäst att inte säga för mycket. Det blir i vilket fall som helst en ny upplevelse. En bra hoppas jag. Jobbet verkar roligt och utmanande. Och som sagt, om tempot är lite lägre och fikarasterna lite fler än jag är van vid, så gör det nog inte så mycket så här i början. Jag är ju faktiskt ganska ringrostig...

2 kommentarer:

  1. Åhhh jag blir så nyfiken på vad du ska jobba med!!! Det här blir bra :)
    KRam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du, det är jag också ;-) . Det är inte helt glasklart för mig heller. Från kärnkraft till sjukvård. Kopplingen finns i alla fall i säkerhetsarbetet. Mer avslöjar jag inte :-) Trevlig helg!

      Radera