måndag 28 november 2011

Funkar marknadsföringen?

Förbereder mig inför en anställningsintervju och sitter och funderar på min kvaliteter och vad som skulle kunna attrahera min framtida arbetsgivare. Här är resultatet.
  • Trött småbarnsförälder med konstant dagissjuka barn. (Räkna med VAB minst varannan vecka)
  • Arbetsskygg. Gör helst så lite som möjligt just nu (man vet ju aldrig när man måste VABba så det är bäst att inte ta på sig för mycket)
  • Realist (läs: rätt negativ till det mesta, framförallt förändring)
  • Kasst självförtroende (har tex lyckats ta mig igenom fyra år på högskola och sju år i branschen utan att någon kommit på att jag är en bluff som egentligen inte kan ett skit)
  • Har prioriterat bort utbildning de senaste fem åren (och har förresten varit föräldraledig i typ tre av de fem åren)
  • Är rätt social (läs: högljudd, pratig och stör alla kollegor i kontorslanskapet)
  • Förvirrad, glömsk och utan någon som helst ordning på papper eller pärmar
  • Namn-amnesi
  • Folkskygg
  • Velig och oförmögen att fatta beslut
  • Hett temperament (läs: alla som inte tycker som jag är typ dumma i huvet)
  • Har inga intressen och brinner inte för nåt (skulle vara skidåkning i Alperna då, men jag ser inte relevansen riktigt)
Tror att jag kan fila på listan lite och lägga till ytterligare punkter. Har säkert glömt en massa. Men, vad tror ni? Har jag nån chans? Mina kvaliteter måste ju verkligen attrahera dem, eller hur?!

Kan förresten tillägga att jag är en jävel på att spela teater och ljuga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar