lördag 8 juni 2013

Prinsesshysteri

Lillebror är fast beslutsam att vi ska köpa en klänning i morgon. Till honom. En likadan som prinsessan Victoria hade på bröllopet idag. Lillebror vill nämligen klä ut sig till Victoria i morgon och så ska han ha en bebis som heter Estelle. Joråsåattee. Just Victorias klänning kanske inte har nått leksaksbutikerna till i morgon. Jag försökte förvarna om det och försiktigt erbjuda honom en av syrrans klänningar istället. Men nä'rå. Det duger inte. Jag försökte även påpeka att alla prinsar i sina pingvinfrackar var precis lika stiliga som alla prinsessor. Det höll han inte riktigt med om. Eller jo. Han kunde gå med på att ha en frack under klänningen. Så nu tror han att vi ska införskaffa både frack och klänning till morgondagens lek.

Storasyster drömmer mest prinsessdrömmar i största allmänhet. Hon hade nog gärna bytt plats med vilken prinsessa som helst. Fin klänning och diadem i håret. På riktigt.  Det kan ju inte bli bättre än så för en sexåring.

Som ni märker har det tittats en del på det kungliga prinsessbröllopet här i eftermiddag. I ärlighetens namn var det faktiskt Kråkungarna som tittade mest. Lillebror vidarebefordrade liverapporter till MammaMu som satt vid poolen och försökte följa det hela från solstolen. Framförallt handlade rapporterna naturligtvis om Estelle, Victoria och Daniels olika förehavanden. Han hade verkligen järnkoll.

Själv satt jag mest och funderade över när Estelle skulle dra sönder Victorias diamanthalsband, slita diademet ur håret och på vad som skulle hända om flickebarnet bajsade ner sig med bajs upp till nacken. Såna funderingar har jag. Men så har jag ju bara erfarenhet av två lite mindre kungliga Kråkungar då förstås...!

3 kommentarer:

  1. Haha lillebror vilken skön lirare! JAg läste någonstans att kungabebisar får träna på att sitta still, dom ska tydligen klara 2 timmar vid 1 års ålder. Det skulle inte mina ha fixat, varken då eller nu! Tur man inte är kunglig! (ps: hur går det med budgivningen?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars små kungabarn...! (Ps. Det går jättebra!)

      Radera