måndag 29 oktober 2012

Jag är glad...

...att jag inte gjorde slag i saken och satte igång att putsa fönster i helgen. Det hade varit ogjort arbete. Verkligen. Höststormarnas storm härjar nämligen här på västkusten idag. Vi snackar horisontellt saltvattensregn som har förmågan att frosta igen även de renaste förnsterrutorna flera kilometer inåt landet. Jag hade tur alltså. Som inte orkade putsa fönster i helgen. Tänk att latheten kan föra med sig något gott.

Jag hatar storm. Jag hatar när hela huset gungar, när det knakar och brakar i väggarna och man tror att fösterrutorna ska blåsa sönder vilken sekund som helst. Jag hatar det.

Nu vill jag ha snö. Massor med snö. Nu är jag redo för en riktig vinter.

1 kommentar:

  1. Jag hann precis konstatera att någon kastat smutsiga snöbollar på köksfönstret, under den enda morgon då det låg liiiite snö utanför på gården, sedan började det regna och blåsa och jag konstaterade "men så synd, nu kan jag ju inte putsa fönstrena....." ;-)

    SvaraRadera