torsdag 24 januari 2013

Är glaset egentligen halvtomt eller halvfullt?

Jag är tyvärr(?) en människa som allt som oftast skulle hävda att glaset är halvtomt. Men idag är jag faktiskt lite osäker på hur jag ska ställa mig i frågan. Jag är lite osäker på om jag ska vara glad att städningen är avklarad redan ikväll så att vi slipper dra med oss städångesten in i helgen. Eller om jag ska vara skitmissnöjd över att vi faktiskt borde städat redan förra helgen och således var väldigt sena med städningen. Hmm, det är svårt. Men i det här fallet väljer jag nog ändå att frångå mina principer. Idag är glaset faktiskt halvfullt. Jag är glad och nöjd att vi faktiskt har städat. Sent är bättre än aldrig. Så det så. Och i morgon ska jag njuta av en ledig dag, utan städångest och dåligt samvete. För det är jag värd!
 

3 kommentarer:

  1. Wehhooo! Härligt Mamma Mu så ska det låta (även om jag också är en av dom som tycker glaset är halvtomt) Njut av den lediga dagen för det är du sannerligen värd!

    SvaraRadera
  2. Ja det där jädra glaset... ibland är förbanne mig inte bara halvtomt utan rent ut sagt helt snustorrt tomt.
    Tack och lov går det i perioder och man KAN påverka sig själv i affirmativ riktning genom manupulativ tankeverksamhet... med andra ord positiva mantran. Det funkar!

    Så helt riktigt, gläd dig åt den städning som blev, se glaset halvfullt, njut av helgen.
    Because you're worth it !

    SvaraRadera
  3. Sedan kunde man ju önska mer av min stavning...
    (mumlar manipulativ om och om igen för mig själv)

    SvaraRadera