torsdag 4 april 2013

Nu kör vi!

Tydligen har vi tagit någon form av beslut. Bra. Tror jag. Nu är det bara några småsaker kvar att fixa. Vi ska bara sälja ett hus. Men först ska huset rensas på gammal skit och städas i hörn som inte har städats på ungefär sju år. Sen ska vi sälja ett hus. Därefter ska vi bara köpa ett hus. Gärna ungefär samtidigt som vi säljer det andra. Vi måste bara klura ut i vilken del av kommunen huset ska stå. Just nu har vi ingen aning. Sen ska det bara finnas ett fint hus att köpa i just den delen av landet. Med pool. Och inglasat uterum. Och en härlig stor tomt. Gärna vid en sjö, en skog och några åkrar men ändå centralt och nära till skola och leksugna grannar. Jag glömde kanske nämna att huset bör ha nyrenoverat kök och badrum, stora förvaringsmöjligheter och vara lättstädat. Ja det gjorde jag nog. Jag har några önskemål till på min lista, men de kan vi spara till en annan gång. När vi väl vet var vi ska bo, ja då kan vi tala om för Kråkungarna var de ska gå i skolan och på dagis. Det kan vara roligt för dem att veta. Bara några småsaker kvar att ordna alltså. Ett nytt jobb till exempel. Till mig. Gärna med start i september. Men det fixar jag väl lätt. Maken har tydligen redan ett jobb. Med start i september. Vi har alltså bara några småsaker kvar att fixa innan han kan börja på sitt nya jobb...

2 kommentarer:

  1. Oj! Blir helt slut bara av att läsa om era planer.
    Samtidigt kul, jag menar, det blir ju nya fräscha starter på massor av områden.
    Lycka till med hus & jobbsökandet!

    SvaraRadera
  2. Jag blir faktiskt också helt slut... Det är mycket som ska klaffa för att det här ska gå i lås, men det är skönt att vi äntligen bestämt oss för att göra ett seriöst försök!! Jag kanske måste korta ner kravlistan för det nya huset en aning också...

    SvaraRadera