tisdag 4 februari 2014

Undrar vem som är sjuk, egentligen...

Idag har vi sjukt barn i huset. Eller hade. Eller nåt. Storasyster klagade på att hon hade ont i magen i morse. Lite svårt att avgöra läget. Hon brukar aldrig ha ont i magen. Tog det säkra före det osäkra och sjukanmälde henne idag. På skolan sade de att det var många som haft ont i magen med feber och huvudvärk och alla möjliga andra kombinationer. Då så. Det kanske var rätt beslut att stanna hemma. Men jag vet inte. Magvärken verkade försvinna rätt fort. Nu kommer hon bara ihåg den om man frågar. Jag tror inte att hon är dödssjuk. Faktiskt. Däremot kan man ju undra om inte MammaMu har en släng av sömnsjukan eller något för oj vad jag är trött. Efter frukosten gick jag och lade mig och sov några timmar till. Kråkungarna fick knappt upp mig ur sängen när de tröttnat på Bolibompa. Hela dagen har jag gått omkring som en zombie. Jag hade någon förhoppning om att kunna städa huset nu när jag ändå är hemma med friska(?) barn. Men nej. Det känns helt klart oöverstigligt. Jag har varit trött länge nu. I flera veckor. Total avsaknad av energi. Ständigt gäspande. Det känns inte bra. Inte alls. Faktiskt. Tror jag behöver ännu en kaffe för att hålla mig vaken så här efter lunchen. Snark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar