fredag 28 februari 2014

MammaMu städar inte så noga

Vi är hemma idag. Jag och Lillebror. På schemat står städning. I min värld gör man då så lite som möjligt på snabbast möjliga tid för att därefter få tid att njuta lite av ledigheten. Det är sällan städningen genomförs särskilt noggrant. Det tillstår jag. Idag fick jag hjälp. Av en ihärdig Lillebror. Först gick han efter mig med vår Ergo Rapido när jag dammsög. Genom hela huset följde han mig och dammsög så att han blev genomsvettig. Därefter tog dammtorkningen vid. MammaMu slarvade sig igenom huset i en rasande fart medan Lillebror tog sig an sin uppgift - att torka av vardagsrumsbordet. Jag lovar, det har aldrig varit så rent. Han har våttorkat över, under och överallt i tre omgångar, samtidigt som han hojtat; "Mamma, jag städar noga. Du är ju jätteslarvig." Ja där fick jag. Jag anser mig vara klar sedan länge och har övergått till bloggande. Lillebror han fortsätter sitt städuppdrag. Motionscykeln, lyftkranen, hockeyspelet och MammaMus skrivbord har aldrig varit så rena. Det är ju tur att någon i familjen tycks vara född med en städgen i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar