onsdag 7 december 2011

Jaha

Mannen åkte iväg idag. Kommer hem på fredag.. Barnen har varit sjuka hela veckan och verkar aldrig bli riktigt bra. Hade tänkt skicka tillbaks dem till dagis i morgon. Ser inte ut att bli så.

Sitter här och funderar över hur andra småbarnsföräldrar fixar att jobba heltid. Jag fixar ju knappt att jobba deltid. Det måste ju vara fler än mina barn som blir sjuka om och om och om igen. I värsta fall kommer jag ha jobbat en dag den här veckan. Förra veckan var jag borta en dag. Veckan innan det var jag borta två dagar. Hur ser nästa vecka ut? Hur ska jag kunna planera mitt arbete efter de premisserna. Jag vet ju inte från en dag till en annan om jag kommer att dyka upp på jobbet nästa dag eller inte. Skitjobbigt!

Nu längtar jag bara till julledigheten. Då kanske de hinner bli friska och håller sig friska. Å så vill jag ha snö. Snö betyder torrare luft och friskare barn. Förra vintern hade vi inte de här problemen. Mycket snö. Massor med utomhuslek och friska barn. Västkusten suger på vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar