torsdag 8 december 2011

Obeskrivligt

Med hans lilla hand i min går vi upp för trappen. Han lägger sig och bökar runt i sängen. Kramar sitt älskade gosedjur. "God natt. Sov gott. Jag älskar dig", säger jag. "Jag gillar dig. En hel del faktiskt", svarar han. Jag blir glad och varm i hela kroppen. "Jag tycker att du ska ligga bredvid mig", säger han. Jag kryper ner bredvid honom i sängen. Nära. Sängen är liten. Känner hans varma hand. Den klappar mig över håret och sedan på kinden. Han somnar tungt och snabbt. Ligger kvar en stund bara för att få höra hans snusningar och känna hans andetag i mitt ansikte. Så fin. Så liten, men ändå så stor. Ett underbart ögonblick. Jag känner oändlig kärlek och lycka.

Den största kärleken av alla, är kärleken till sina barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar