torsdag 29 december 2011

Sovmorgon!

MammaMu har fått sova. Fattar ni?! MammaMu har fått sovmorgon. Då snackar vi inte sån där fjantig sovmorgon till klockan åtta. (De senaste fem åren har det faktiskt varit en dröm att få sova till klockan åtta. Sällsynt, men det har inträffat). Nej, nu snackar vi RIKTIG sovmorgon. Två mornar i rad. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva det igen.

Livet efter att Kråkungarna gjorde entré är liksom lite annorlunda än livet var innan. Tidigare gick jag aldrig upp frivilligt innan klockan tio på helgerna. Det hände att jag sov till både 11 och 12. Sömn. Har alltid varit beroenda av sömn. Gärna tio timmar per natt. Annars fungerar jag inte. Hmmm. Sen Kråkungarna blev en del av familjen får jag helt enkelt se till att fungera i alla fall.  Vissa dagar tröttare och tjurigare än andra, men ändå, fungerande. Det händer allt möjligt här om nätterna så det är sällan jag får ihop tio timmars sömn. Typ aldrig. Och så har vi ju morgonpigga Storasyster. Rädd att missa något på dagens tidiga timmar. Alltid uppe med tuppen hur sent hon än kommit i säng. Fina, morgonpigga Storasyster. Väcker gärna Lillebror. Han är lite mer som MammaMu. Lillebror både vill och kan sova. Men inte om han blir väckt.

Julen är tydligen utmattande för liten som för stor. Storasyster har sovit till klockan åtta flera mornar i rad. PappaPu har känt sig utvilad och gått upp och morgonmyst med Storasyster. Lillebror har typ inte vaknat alls. Í natt sov han 14 timmar! MammaMu och Lillebror sov till klockan tio. Till klockan 10!!! Två mornar i rad!!! Fatta!!!! Härliga jullov! Underbart! Fantastiskt! MammaMu har fått sova tills hon är utvilad - och lite till! Trodde aldrig den dagen skulle komma igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar