torsdag 5 september 2013

Nä, det gjorde jag faktiskt aldrig förr....

Förr, ni vet innan jag fick barn, då hände det faktiskt aldrig att jag stod och stekte pannkakor till frukost klockan tjugo över sex. Det gjorde det inte.

Av någon outgrundlig anledning händer det däremot allt som oftast nu för tiden. All frukost är bra frukost och funkar absolut ingenting annat för morgontrötta Kråkungar så är pannkakor en kanonbra frukost. En förmiddag på fastande mage är liksom inget alternativ. Så så länge det äts pannkakor måste någon steka. Det ingår liksom i dealen, men det var det ingen som informerade om på föräldrakursen på mvc. Konstigt.

1 kommentar:

  1. Fast om inte jag missminner mig så steks det även pannkakor väldigt sen kväll hos Mamma Mu också....;)
    Ska vi göra ett experiment, leva en vecka som vi gjorde innan vi skaffade barn? Undrar om ungarna går med på att sova till minst kl 11 och äta chips till lunch och springa på krogen och dansa så man fick nackspärr?

    SvaraRadera