onsdag 4 september 2013

Det är faktiskt inte roligt att jobba

Inte ett dugg. Jag försöker leta efter de positiva infallsvinklarna, men det går dåligt. Mycket dåligt. Kanske beror det på att jag inte fått något att göra ännu. Inget uppdrag. Jag sitter och surfar efter saker som kan vara bra att lära sig inför ett eventuellt uppdrag. Jag har heller ingen aning om vad som kan vara bra att kunna, eftersom jag inte har en aning om vad jag kommer att få för uppdrag. Lite av ett moment22 där. Att surfa och läsa lite dokument på måfå åtta timmar om dagen är hyfsat långtråkigt. Inga roliga kollegor finns att tillgå heller. De få jag träffat på klassificeras lätt under kategorin "torr som fnöske". Jomenvisstserru. Hade gärna kommit med ett positivt inlägg här idag, men jag är ledsen. Det mest positiva är väl att vi har kommit igång med jobbsökandet igen. Både jag och maken. Det gick lite fortare än planerat, men vi är väl inte förvånade. Vi visste ju att det inte var några höjdarjobb vi tog. Någon av oss. Det var bara nödvändigt för att få flytten att gå i lås. Så var det. Vi skulle faktiskt söka nya jobb. Så småningom. Men kanske inte efter första dagen. Kanske inte.

Till råga på allt har Lillebror varit tvungen att bändas loss från sin förälder varje morgon vid dagslämningen den här veckan.

Så där har ni en summering av veckan. Det suger att jobba. That's a fact!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar