tisdag 6 maj 2014

Mör

Okej. Jag har börjat jobba. Å då menar jag på riktigt. Nja, alltså. Än så länge går jag mest runt och hälsar på folk, försöker minnas alla namn (heeelt omöjligt) och gör mitt bästa för att hitta rätt i lokalerna. Det tog ett tag innan jag hittade toaletterna. Och pennförrådet. Men där har jag i alla fallsatt ambitionsnivån för första veckan. Man ska inte jobba ihjäl sig. Men hur som helst så sitter jag i alla fall inte bara och slösurfar och väntar på att något vettigt ska dyka upp. Nä'rå. Här finns det arbetsuppgifter som väntar. Jag har inte riktigt hunnit att få kläm på vilka de är ännu, men jag har i alla fall förstått så mycket som att förväntningarna är högt ställda. Lite för högt om ni frågar mig. Huvuduppgiften känns just nu gigantisk. Men vi får väl se var det landar. Det ordnar sig. Det brukar det göra. På nå't sätt. Själv brukar jag delegera uppåt, men jag har en känsla att det inte fungerar den här gången. Vi får se hur jag löser det.

Det är i alla fall roligt att ha något vettigt att sätta tänderna i igen. Faktiskt.

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan och pusta. Man blir rätt mör av att hälsa på folk och leta efter pennförråd hela dagarna. Det blir man sannerligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar