torsdag 1 maj 2014

Snö... i maj

Jag gillar snö. Jag brukar dansa snödans av glädje när det vita guldet faller från himlen under årets mörka månader. Gärna redan i oktober. Jag brukar gråta när nederbörden från himlen kommer i form av regn istället för snö under dessa månader. Det brukar jag. Men. Till och med en snöälskare som jag kan tillstå att det är lite väl sent med snö i maj. Jag är nämligen även en sol och sommarälskare. Faktiskt. Därför var det väl inte med direkt glädje som jag konstaterade att det snöade i förmiddags. Snö. I maj. I början av veckan var vi liksom på stranden. Kråkungarna badade. Det gör de inte idag. Verkligen inte. Idag har de vinterkläder.

Svensk vår. Den är som den är. Helt enkelt. Bara att dra på sig täckjackan och gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar