torsdag 5 juli 2012

En liten lögn

Jag ljög visst förut i mitt tidigare inlägg. Jag ljög om att semestern hade börjat. Det hade den inte. Jag kunde inte släppa de där sena kommentarerna. Kunde inte lämna dem. Därför sitter jag nu med datorn i knät och försöker rätta upp saker och ting. Är lite tveksam till om det verkligen är det jag gör. Eller om jag bara vänder upp och ner på allting och gör det ännu värre. Troligtvis. Men nu har jag kletat in mina tankar och kommentarer som stöd för minnet så nu kan jag kanske få ro. Det finns tid i augusti. Nu kan jag ta semester. Igen. Nästan. Ska bara ringa ett litet, litet jobbsamtal i morgon.

Åh, ibland önskar jag så innerligt att jag jobbade på ICA, som frisör eller kanske i ett bageri. Någonstans där man bara kan åka hem efter sitt skift och vara ledig. Ha semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar