onsdag 4 juli 2012

Hela huset för mig själv

Idag åkte maken och hämtade två glada men trötta Kråkungar hos mormor och morfar och tillsammans åkte de för att tillbringa några dagar hos farmor och farfar. Kvar i storstan är MammaMu. Ensam. Jag är rätt nöjd med den lösningen. Ovant men åh så skönt. Visserligen börjar jag sakna mina små monster. Det gäller att inte tänka för mycket. Det är lätt att längtan efter att köra ner näsan i deras nackar för att snusa och snuffa på dem tar över. Börjar få lite abstinens efter lukten av mina Kråkungar och deras varma kramar. Jag hoppas att det är nyttigt att längta.

Efter jobbet sjönk jag ner i solstolen. Tog mig ett dopp och guppade faktiskt runt en stund på luftmadrassen (tack vare total avskanad av insyn från grannarna). Totalt avslappnande.  Perfekt nedvarvning efter en arbetsdag. Därefter gjorde jag i ordning en liten sats flädersaft. Har aldrig gjort flädersaft förut. Ville testa i alla fall. Tänk vad en MammaMu kan hitta på när hon faktiskt hör sina egna tankar.

Nu finns det till och med en liten chans att jag faktiskt kan drista mig till ett träningspass, innan jag sjunker ner i soffan med den efterlängtade boken som jag inte börjat läsa ännu. Nu gäller det bara att jag inte hinner hitta på några dumma ursäkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar