lördag 15 september 2012

Att låtsas som att det fortfarande är sommar!

Den här dagen har varit som vilket sommardag som helst. I alla fall om vi jämför med sommardagarna just den här sommaren. Sexton grader och storm, men en ganska blå himmel. Möjligvis att termometern letade sig upp mot sjutton, arton grader vid några tillfällen under sommaren, men i övrigt påminner dagens väder alltså om majoriteten av årets sommardagar. Eftersom poolen fortfarande håller en temperatur runt 25 grader fanns det alltså ingenting som hindrade oss från att ha en skön sommardag idag. På förmiddagen skickade jag ut Kråkungarna och pappan på svampjakt i skogen. Själv letade jag upp lä och lade mig i solstolen. Drygt två timmar helt för mig själv. Det gjorde gott för en trött själ. Jag tog mig till och med ett dopp. Kanske det sista för året.

Kråkungarna kom hem från skogen med buller och bång. De dök direkt ner med pappan i poolen. Sedan dess har det varit full fart. Storasyster har haft en kompis här och naturligtvis skulle det ju badas då igen.

I går kväll tände vi ju faktiskt grillen också. Det hade jag nästan glömt.

Vi kan alltså slå fast att det gå alldeles utmärkt att låtsas som att det fortfarande är sommar så här i mitten av september.

Eller, så är det bara MammaMu som har lite svårt att släppa taget om sommaren, precis på samma sätt som jag vägrar att släppa taget om vintern...?!

3 kommentarer:

  1. Hejsann...
    Kikade in på din blogg...Håller med dej,det går alldeles utmärkt att hålla kvar sommarn,jag kände likadan i dag,det var bättre väder än det har varit under hela sommaren,nästan,underbart!
    Ha det så godt/Sölvi

    SvaraRadera
  2. Nej,nu blev länken jag la in fel,sorry! :)) /Sölvi

    SvaraRadera
  3. Finns olika sätt att hålla kvar sommaren.
    Många tycker att doften av apelsin eller grönt äpple ger en känsla av sommar.

    SvaraRadera