torsdag 20 september 2012

Föräldramöte eller Företagskonferens?

Som förälder står man ständigt inför nya val. Nya prioriteringar. Som den här. Föräldramöte på nya skolan eller företagskonferans med middag (och vin). Både och är liksom inget alternativ när man bor trettio mil från närmaste släkting och saknar barnvakt.

Nu kan väl en företagskonferens (med mycket vin) mer eller mindre liknas vid ett föräldramöte. Fast utan föräldrarna. Om ni fattar hur jag menar. Och förstår ni inte, så behöver vi inte gå in djupare på det.

Nej, som den ansvarsfulla och engagerade förälder jag nu är så väljer jag naturligtvis att närvara vid kvällens föräldramötet. (Eller så blir det pappan som får gå dit och jag som får (drömuppgiften) att stanna hemma och tjafsa med barnen. Vi är inte helt klara med den förhandlingen. Ännu). Vin kan jag ju dricka en annan gång. Och så kan jag ju alltid åka ner till själva konferensen (den tråkiga delen) i svinottan i morgon bitti och utge mig för att vara en god och intresserad medarbetare (vilket jag nu alltså inte är). Jag kommer ju i alla fall känna mig piggare och fräschare än någon av mina kollegor. Ja, så får det väl bli då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar