måndag 10 september 2012

Jo, men naturligtvis!

Jag vet inte hur ni resonerar, men jag tycker i alla fall inte att ett "vilande recept" är mycket värt när medicinen är restnoterad i hela Göteborg med omnejd. Den återkommer tydligen i slutet av november. Man kan ju ha hur många recept som helst utskrivna. Det hjälper liksom inte när medicinen inte finns.

Jo, Lillebrors besvär har kommit tillbaka. De kom nästan innan vi slutade den förra penicillinkuren så vi kan väl slå fast att resistens är ett faktum. Och ja, man kan säga att detta är anledningen till att jag ägnar min lediga dag åt att sitta i telefonkö. Först till alla apotek i hela stan (nåväl till kundcentren i alla fall) och därefter till Barnmedicin. Ännu har jag inte fått någon rätsida på det här, men det kanske löser sig. Eller inte.

Jag får psykbryt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar