lördag 24 november 2012

Bojkotta Facebook

Jag överlägger allvarligt en julbojkott av fejjan. På riktigt. Eventuellt kanske jag upptar mitt sociala snokande nångång efter nyårhelgen. När alla nyårslöften avhandlats och offentliggjorts. Fast då kommer ju alla statusuppdateringar om antalet sprungna kilometer och timmar på gymmet att öka markant, så jag vet inte. Jag kanske lägger ner det här med facebook helt och hållet.

För allvarligt talat. Vad håller folk på med. Just nu överöses jag av bilder på nybakade pepparkakor, mjöliga ungar och nyarrangerade adventskalendrar som färdigställts en vecka tidigare än nödvändigt och fyllts med små mysiga presenter åt de välartade barnen. Kul för dem liksom. Men det hjälper inte mig. Det ger mig fan ingenting. Mer än stress och ångest. Över att allt måste vara så jävla perfekt och mysigt. Nä, det är verkligen inte vad jag behöver just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar