fredag 23 november 2012

Snart är det jul. Jo'rå såattee...

Med släktkalas och födelsedagsfirande avklarat kan vi nu alltså börja ta sikte mot jul. Härligt!

Först ska vi bara hinna med ett barnkalas, en dansuppvisning, en ugglejakt, två luciafiranden, ett luciadisco, ytterligare en födelsedag, tandläkarbesök, ett besök på Liseberg, jullunchen med jobbet, julstäda hela huset och få upp alla adventsljusstakar, inhandla festkläder, födelsedagspresenter, julklappar, julblommor och julgran och klä densamma och göra fina julgrupper, fixa och skriva julkort, julpynta, griljera skinkan, baka pepparkakor, lussebullar och göra julgodis. Ja, naturligtvis borde jag även hinna med att motionera bort effekten av allt julgodis. Jo just det. Vi ska väl jobba lite också. Eller rätt mycket faktiskt. Och säkert vabba ett par dagar däremellan. Kanske ska vi även hinna med att fatta ett och annat livsavgörande belut.

Det allra viktigaste kommer nog i alla fall bli att andas. Att andas för att inte tappa förståndet.

Nej, men annars är det rätt lugnt just nu.

Det är härligt med jul.

Om jag ska vara helt ärlig så ser jag allra mest fram emot ledigheten efter jul. Då ska jag vila upp mig. Det kan nog behövas.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag kommer från ett företag som heter Actionstudios, och vi har gjort en julkalender oberoende av SVT. www.24dagar.se är vår adress.

    Vi såg att du har barn i precis rätt ålder, och vår kalender kan förhoppningsvis roa både vuxna och barn, så att hela familjen kan titta :)

    (Barn under sju år bör nog ha en vuxen med sig i vilket fall som helst, för ibland kan det nog bli lite läskigt för de minsta. Jag minns själv när jag var fem år och var livrädd för SVTs 'Jul i Kapernaum'.)

    Så förhoppningsvis tycker du att 24 Dagar verkar intressant och vill visa den för dina barn, och kanske till och med sprida den vidare till dina läsare! :)

    Ha det fint! :)

    SvaraRadera