onsdag 30 oktober 2013

Väntans tider

Just nu känns det som att jag bara går och väntar. Naturligtvis väntar jag på nästa katastrof. Det vet ni ju redan. Men jag väntar på annat också. Jag befinner mig i något sorts vacuum. Jag väntar till exempel på att få något att göra på jobbet. Samtidigt sitter jag även och väntar på (positiva) besked efter mitt livsviktiga möte här om veckan. Jag väntar också på min dom. Ett beslut om hur länge jag måste skjutsas runt i länet av släkt och vänner. Att allt ska ta sådan förbannad tid jämt. Jag vill ju veta. Veta om jag är glad eller ledsen. Lycklig eller olycklig. Just nu befinner jag mig i ett svart hål. Pendlar mellan hopp och förvivlan.

Även musjävlarna håller mig på halster. Igår hade vi fått två i fällan. Två. Vafan. Hela huset vimlar tydligen av möss. Toppen. Nu är det bara och vänta och se. Vänta och se ifall de små musjävlarna har bjudit in hela släkten till vårt hus, eller om vi är av med dem. Fällorna är riggade. Vänta och se alltså.

Nu väntar jag bara på lunchen. Arbetsdagens höjdpunkt. Typ.

2 kommentarer:

  1. Har också haft möss i köksskåpar och i väggar. Tycker de är små och söta men äckliga inomhus.
    Maken har en genuin gnagar-skräck och här rått-säkrades det så till den grad att de faktiskt inte lyckats krypa in sedan dess.
    Numera händer det att kattrackan smiter in med dem, men han gör då åtminstone sitt jobb och knäpper dem till slut.

    Apropå att tänka positivt och se någon vinst med det. Det är inte alltid lätt, och man måste få grotta ner sig emellanåt. Själv har jag våren och PMS som kan göra mig rätt bister. Men om jag försöker att inte gräma mig, älta saker och gruva mig så ser motgångarna mindre oöverstigliga ut då de väl kommer... för de kommer. Det finns onda spiraler, men jag tror fullt och fast på goda spiraler också, man måste bara hitta in i dem.

    Hoppas det löser sig med bilar, jobb och att höstmörkret snart inte känns så himla mörkt, kram på dig och dina kråkungar härifrån norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina peppande och värmande ord! Just nu känns det ganska tungt, men jag vet ju att det vänder. Förr eller senare. Jag ska försöka kravla mig in i en sån där positiv spiral så fort jag bara kan. Det är dags nu!

      Radera