tisdag 7 januari 2014

Det ska bara inte vara så

Jag är irriterad. Arg. Förbannad.

Tror ni bilen blev klar idag? Nej då. Inte idag heller. Varför skulle den ha blivit det?! Jag har ju klarat mig så länge utan bil nu så då klarar jag ju några dagar till utan problem. Eller veckor. Det beror på hur man ser det. Bilen har varit obrukbar sedan tjugotredje december. På verkstad sedan den tjugosjunde. Den skulle bli klar innan trettonhelgen. Mig veterligen är trettonhelgen passerad.

Naturligtvis har posten supit bort paketet med den förbannade trasiga slangen som ska bytas ut. Det har tydligen brunnit i postens IT-system så de kan inte spåra paket. På hemsidan står det att paket som skickats under mellandagarna kan vara "några dagar försenade". Vad är oddsen för det?! Varför händer det här mig?! Nu?! Det kan tyckas som ett litet, världsligt problem. Och visst. Det är det säkert. För en stabil och trygg människa. Men inte för mig. Inte nu. Jag orkar snart inte mer!! Jag vill ha min bil!!!

Hyrbil är inget alternativ. Jag har ju inte fått mitt nya körkort. Det är inte tillverkat ännu. Transportstyrelsens aktivitetsnivå under jul- och nyårshelgen har varit ganska obefintlig, så därför får jag snällt vänta även på körkortet. (Men jo, jag får köra. Det har jag både dubbel- och trippelkollat). Jag tror inte att det är många biluthyrare som hyr ut bilar till folk utan körkort. Jag tror faktiskt inte det. Ni hör ju själva. Det är inte meningen att jag ska köra bil. Tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar