fredag 10 januari 2014

En läxa...

Jag har sagt det förr. Tydligen glömde jag. Jag har tidigare lovat mig själv att aldrig mer handla av en nätbutik utan kontaktinformation till kundtjänst. Ett kontaktformulär räcker inte. I fortsättningen ska det finnas ett telefonnummer och en e-postadress. Dessvärre saknar flera av de större e-handelsföretagen kontaktinformation. Och det gör ju ingenting så länge allt fungerar, men så fort något bli galet så är det ett rent helvete. Jag har alldeles för dåliga erfarenheter av en tidigare reklamation på CDON. Nu känner jag att en favorit i repris är i antågande. Tyvärr har jag återigen gjort misstaget att handla inom samma koncern. Det första jag möts av är meddelandet att trycket på kundtjänst tyvärr är högt för närvarande och att svarstiderna kan vara längre än normalt. Verkligen en bra början. Nu sitter jag här och väntar på ett mail med information och instruktioner innan jag ens kan skicka tillbaka Didrikssonoverallen i storlek 70 som jag fick istället för ett Abekoregnställ i storlek 120. Innan de svarat och skickat mig rätt vara är troligtvis vintern slut. Regnställen också.

Idag hade regnstället verkligen kommit till användning. Av det utlovade snöfallet blev det mest slask och snöblandat regn. Leran dominerade på dagisgården. Jag kommer få hämta hem en Lerduva istället för en Kråkunge.

Men bilen går bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar