söndag 20 maj 2012

Vinterns roligaste lek: "Gissa storleken"

Jag förstår inte. Inte alls faktiskt. Varför vår-, och sommarkläderna säljs på vintern och vinterkläderna på sommaren. Om vårkläderna säljs på våren och sommarkläderna på sommaren skulle det ju vara så mycket enklare. Då hade jag inte suttit här med en hel hög nyinköpta (alltså i vintras) sommarkläder som fortfarande är för små. Ni vet när man står där i provhytten och tänker att det nog är bäst att ta en storlek mindre som nästan passar eftersom "jag kommer ha gått ner fem(ton) kilo innan plagget ska användas"Eller ännu värre, att man köper "rätt" storlek och plagget helt plötsligt krympt i garderoben. Ni fattar läget va?!

Å som om inte det är nog - förra årets kläder har definitivt krymt. Allihop...

Till och med jag fattar att det blir till att jobba jävligt hårt om jag ska komma i de där plaggen till sommaren (som började typ idag).

1 kommentar:

  1. Väldogt konstigt system det där.
    Själv har jag gett upp det där med att "komma i kläderna till sommaren-stuket" Numera köper jag det jag behöver PÅ sommaren i rätt storlek, visserligen blir det lite dyrare än postorder/ullared etc MEN kläderna används tills de knappt hänger ihop. Så tror jag tjänar på det i längden iaf. Plus att jag slipper dåligt samvete över vikt och oanvända kläder!

    SvaraRadera