torsdag 19 december 2013

Kyrkan - det kan fan inte skada i alla fall!

I morgon bitti bär det av till kyrkan på julavslutning. Jag minns inte när jag satte min fot i en kyrka senast. Något enstaka doptillfälle sedan jag själv gick i grundskolan. Inte mer. Jag tänker att det är bra. Mycket bra att MammaMu ska följa med sin Kråkunge till kyrkan. Det borde göra gott. Speciellt nu när jag snart avtjänat mitt straff och allt. Det kan ju i alla fall inte göra någon skada. Att blidka honom däruppe en aning. Utifall han faktiskt har något med allt som händer att göra. För i så fall kan han inte ha varit särskilt glad på mig under hösten. Inte alls. Jag tänker att han kanske blir på lite bättre humör om MammaMu kliver in i hans enkla boning så här i juletider. Överraskad lär han åtminstone bli. Det är alltid något.

Nej det blir nog bra det här. Jag jobbar för ett bättre 2014. Helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar