måndag 30 december 2013

Vi sover

Oj vad vi sover. Det är som att jag tar igen hela höstens uppdämda sömnbehov. Visserligen har vi vänt lite på dygnet, men bara känslan av att få ligga och dra sig hur länge som helst är helt fantastisk. Det är främst jag och Lillebror som är de stora sjusovarna, men vi har även lyckats få Storasyster att sova till halvnio-nio. Det är inte illa. Inte illa alls. I förrgår tror jag att vi satte något slags rekord för då vaknade inte Storasyster förrän halvtio. Lillebror och jag låg kvar ytterligare en timme och snarkade. Nackdelen är ju att halva dagen har gått innan vi ens fått på oss kläderna. När grannbarnet ringer på dörren straxt före tolv har Kråkungarna fortfarande pyjamasen på. Kan tyckas lite slappt, men jag tycker att det är underbart. Är det jullov så är det. Då ska man vila upp sig och ta dagen som den kommer. Snart kommer vardagen och då har vi mer än nog av väckarklockor och tjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar