lördag 23 juni 2012

Hon vill tydligen bada... igen!

"Jag vill bada! Jag vill baaadaa! Jag VILL bada! Jag vill bada NU! Jaaag viiill baaadaaa! JAG. VILL. BADA. NU.!! Iiiiiiiiii! Jaag viiill baaaaaadaaaa"

Om ni undrar så är det Storasyster som med en femårings intensitet gör klart för oss att hon vill bada. Igen. Trots att hon badat för tjugo minuter sedan och ungefär fyra gånger innan dess. Trots regnmoln, halv storm och trots att tuppeskinnet ännu inte lagt sig och trots att läpparna fortfarande har en nyans av blå. Bara så ni vet.

Vi har tydligen bygg till oss ytterligare en (djup) källa till vardagskonflikt. Aj då. Tänkte inte på det...

2 kommentarer:

  1. Jomenvisst serru. Det finns ingenting man inte kan bråka (och slåss) om. Så lyder iaf vårt familjemotto. Feel free att göra det till ert.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, jo jag känner igen det där. Det mottot ligger verkligen nära till hands...

      Radera