torsdag 21 juni 2012

Premiärdoppet avklarat!

Av Kråkungarna alltså. Eftersom jag blivit en badkruka på äldre dar och eftersom temperaturen i den nyfyllda poolen låg på sisådär 16 grader så valde MammaMu att avstå. Jag återkommer när värmepumpen är inkopplad och temperaturen letat sig upp några pinnhål. Dessutom vill jag ha stege. Det är liksom lite lättare att ta sig upp ur isvaken då. Tvivlar på att maken vill dra upp mig ur vattnet i armarna som han gör med Kråkungarna. Så jag väntar.

Storasyster konstaterade i alla fall att den var fullt tillräckligt stor för att hoppa i. Om och om igen. Då så. Då har vi sysselsättning resten av sommaren. Lillebror hoppade i några gånger med skräckblandad förtjusning. Han väntar nog egentligen också på varmare temperaturer. Då är han den som kommer upp sist.

MammaMu ser mest framför sig hur hon ska ligga och guppa lite rofyllt på en luftmadrass (medan Kråkungarna hoppar och skvätter bredvid. Hmm, finn ett fel liksom).

Det blev bad innan Midsommar alltså. Vi hade ju en hel dag till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar