fredag 24 augusti 2012

Beviset för att sommaren aldrig kom...

Jag älskar värme. På sommaren ska det vara varmt. Och soligt. Annars är det ingen sommar. Temperaturer över 25 grader. Då är MammaMu nöjd. Som ni förstår är jag ganska missnöjd med den här sommaren. Eller sommar och sommar. Den har ju inte varit här:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1042846-fa-hogsommardagar-i-ar

Fem dagar över 25 grader. Fem dagar på hela sommaren. Jag är i och för sig lite förvånad att det ens blev fem dagar. Temperaturerna har ju legat stadigt runt 20-strecket. Lägg där till kalla nordliga vindar och en hel del moln så har vi årets sommar. Inte konstigt att vi knappt varit nere vid havet i år.

Ja, ja. Ni vet väl själva hur sommaren har varit. Jag behöver väl knappast berätta det för er. Jag vet att jag inte ska gnälla. Det där med att gilla läget och så där. Det är liksom inte mycket man kan göra åt en sådan sak som vädret. Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt har varit otroligt lugn och sansad den dåliga sommaren till trots. Jag har verkligen försökt att gilla läget och jag har faktiskt lyckats ganska bra. Ni skulle bara veta hur det hade låtit här hemma för bara några år sedan. Hua.

Men, när jag såg ovanstående artikel, facit, så kunde jag faktiskt inte låta bli. Jag är tvungen att gnälla lite. Vi har haft en skitsommar (vädermässigt) och nu är det ju faktiskt nästan ett helt år innan vi får en ny chans till högsommarvärme.

Nu är det är bara att börja hoppas på en smällkall vinter med massor av härlig snö istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar