söndag 12 augusti 2012

Familjesemester i två bilar - ett sätt att få resro?!

Familjesemester i två bilar har sina nackdelar, men även sina fördelar. Nackdelarna är ju förstås att familjen blir ganska uppsplittrad. Någon (den med minst populär bil) blir ganska utanför semestergemenskapen. Eller så kan man vända på det och säga att någon (den med populärast bil) får alla Kråkungar i sin bil. Vilket förstås kan ha sina baksidor det med. Även om det gick rätt bra. Har jag fått mig berättat. Fördelarna är ju att någon (den med minst populär bil) kan få tillfälle att under några lugna timmar sträcklyssna på några podradioavsnitt av Sommar. Inte helt fel kan jag säga.

Nu kanske någon av er undrar varför vi semestrar i två bilar. Det är faktiskt inte för att någon (den med minst populär bil) ska få lite extra egentid. Faktiskt inte. Det hänger ihop med att maken helt plötsligt fick för sig att köpa en ny(are) bil på vägen ner till Skåne. Och att han samtidigt inte riktigt var beredd att släppa ifrån sig den gamla. Ännu. Då kan det bli så att man kör familjesemstern i två bilar. Liksom. Ganska opraktiskt om du frågar MammaMu.

(MammaMu som i och för sig är lite bitter, eftersom hon "måste" fortsätta köra den tredje, äldsta bilen utan fungerande AC och med något suspekta beteenden. Nästa bil som ska bytas ut det är den. Jag säger bara det. Jag kanske åker och köper en i morgon. Eller något annat. Vi får se.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar