fredag 31 augusti 2012

Snusklubbor och dålig disciplin

Jag har sagt det förr. Jag säger det igen. Vissa personer (läs: MammaMu) ska inte jobba hemifrån. För att klara en sådan sak krävs disciplin och koncentration. Två egenskaper som MammaMu tydligen inte besitter. Inte i jobbsammanhang i alla fall. Inte i många andra sammanhang heller.

Under eftermiddagen har det varit väldigt svårt att undvika påsen med snusklubbor (obs: snus, inte snusk) i skafferiet. Väldigt svårt. Tror jag ätit rätt många faktiskt. Det har även varit extremt svårt att ignorera den soliga, vindstilla altanen med en uppställd solstol och en blåglittrande pool framför. Extremt svårt. "Fikapauserna" på altanerna har varit många. Det har tydligen inte heller varit helt lätt att undvika att blogga. Tydligen inte.

Nu lägger jag ner. Slutar låtsas. Tar helg.
Jag får helt enkelt ta igen det här på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar