måndag 6 augusti 2012

Börjar ledsna - VC tre gånger på tre veckor.

Det här blev tydligen en följetong. Streptokockerna. Lillebror har fått tillbaka sina besvär. Det var bara till att boka en ny tid på vårdcentralen. Tredje besöket den här semestern. Ni som följt mig ett tag kanske mins det här inlägget där jag förklarar min inställning till vårdcentraler och läkarbesök. Måste säga att jag inte ändrat inställning. Troligtvis bara blivit än mer avigt inställd till vårdcentraler och dess doktorer. Idag hade Lillebror en bokad tid. Meningen med bokade tider är troligtvis att man ska slippa att vänta. Dessvärre fick vi vänta exakt en timme innan vi fick träffa doktorn. Hon var "lite sen". Tur för mig att jag har världens snällaste Kråkunge som kan sitta still i ett väntrum i en timme. Tur för oss att Lillebror inte hade ont i öronen, feber ellern någon annan jobbig sjukdom. Bara lite kli i stjärten liksom. Sen var det provtagning och ytterligare väntetid på att träffa doktorn igen. Två timmar senare kunde vi bege oss hemåt med ett nytt recept för penicillin. Väl på apoteket visade det sig att Lillebror bivit ordinerad en dos stor nog för en tvåmånaders bebis ungefär. Bara att sitta ner och vänta medan den mycket trevliga apotekskillen försökte få tag i den stressade doktorn. Dessbättre var inte Lillebror med på apoteket så han slapp i alla fall den här väntan. Suck! Nu har vi alla fall rätt medicin i rätt dos så något positivt har ju den semesterdagen fört med sig i alla fall...

Nu väntar vi bara på att Storasyster ska få tillbaka skiten från Lillebror så att vi kan köra en favorit i repris om några dagar igen! Tjoho! Never endig story...

Vi hade väl egentligen tänkt oss en tur neråt Skåne idag och ett par dagar framåt, men den ser väl inte ut att bli av. Eller möjligtvis blir den något förskjuten. På grund av streptokocker och ösregn. Vi får se hur vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar