fredag 31 augusti 2012

Höstbesöket på Gekås avklarat

Känner att hösten börjar närma sig med stormsteg. Just därför tog MammaMu en sväng till Gekås i Ullared efter jobbet igår. Uppdraget var att uppdatera Kråkungarnas dagsigarderob till ungefärligt rätt storlek. Lättare sagt än gjort. Lillebror befinner sig någonstans mitt i mellan två storlekar, så man får välja mellan för litet eller jättestort. Storasyster befinner sig mellan två avdelningar. Hon är fem år och har storlek 128. Kläder i storlek 128 och uppåt görs tydligen för tonåringar. Tonåringar bär tydligen mest svarta och gråa oformliga och/eller korta t-shirts och andra diffusa klädesplagg. Lite svårt att sälja in hos min rosa/cerice/lila-älskande prinsessa. MammaMu har uppenbarligen en svår tid framför sig.

Gick i alla fall ut ur varuhuset flera många tusenlappar fattigare så något borde jag ju hittat . Jag har inte orkat packa upp ännu, så vi får väl se ikväll vad jag egentligen kom hem med. Vet i alla fall att jag fyndade en Abeko-overall till Lillebror (stooor visserligen, men han växer väl?) och så fick han fler av sina älskade pikétröjor (trettio kronor styck - perfekt till dagis), byxor och lite andra kläder. Till Storayster hittade jag ett skidställ till dagis, överdragsbyxor, jeggins och lite andra kläder. Nån julklapp slank nog ner i vagnen också (jag som alltid handlar i full panik tre dagar innan julafton).

Nä, nu är höstbesöket avklarat. Nu hoppas jag att jag inte behöver återkomma förrän till våren. Fast om jag känner mig själv rätt så kommer jag väl "svänga förbi" både en och två gånger innan dess för jag kommer ju alltid något "viktigt" som måste inhandlas på Gekås. Ibland blir jag liksom lite småsnål, exempelvis när jag står i en leksaksaffär eller en barnklädesbutik och vet att samma sak går att köpa i Ullared för halva priset. Jobbar man då "i krokarna" med jämna mellanrum så är det lätt hänt att man åker dit. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar