tisdag 7 augusti 2012

Vem är jag?!

Jag känner inte igen mig själv. Någonting verkar ha hänt med MammaMu. Jag kanske är sjuk.

Jag har ju med bestämdhet alltid hävdat (och definitivt visat) att jag inte är någon bullmamma. Bullar, kakor, kräm, saft och sylt finns att köpa på ICA. Praktiskt, bekvämt och gott.

Punkt slut. Trodde jag.

Jag har tidigare i sommar redan redogjort för tårtbak, bullbak och tappra försök till saftning. I våras gav jag mig på matbröd till Kråkungarnas förtjusning. Och gissa vad jag har gjort idag. Jag har bakat småkakor. Fattar ni. Småkakor. Två sorter dessutom. Det har aldrig hänt tidigare. Vad är det för fel på Gillekakor och Bragokex liksom?! Jag fattar ingenting! Det måste bero på vädret.

Jag börjar lite smått undra hur det här ska sluta. För några vekor sedan köpte jag till och med ett paket syltsocker. Jag undrar fortfarande varför. För även om jag tänkt tanken att faktiskt koka egen sylt (det verkar faktiskt ganska enkelt med syltsocker) så krävs det lite mer än så. Bär till exempel. Mig veterligen har jag inte plockat några bär ännu. Bortsett från den litern med blåbär som vi åt upp relativt omågående. Nä, några andra bär har inte plockats och levererats hem till MammaMu (skyller naturligtvis på mina ryggproblem). Vi får nog sikta på att syltningen ska bli av nästa sommar istället. Någon måtta får det ju vara. Jag är för f*n ingen bullmamma heller!

1 kommentar:

  1. Haha känner så väl igen mig! Och det enda jag kom fram till var att detta fenomen beror på "dödsångest". Alltså att dom som man har i sin närhet, mamma, mormor osv snart går ur tiden och VEM ska då ge mina barn hembakt? Då blir det sådär konstigt att man börjar närma sig bullmammegrejen. Det är min teori!

    SvaraRadera