lördag 2 februari 2013

Efter regn kommer solsken!

Äntligen var hela familjen tillräckligt frisk för att kunna vara utomhus. Samtidigt. Fantastisk tajming med tanke på att solen skinit från en klarblå himmel och att det har varit alldeles vindstilla idag. Vi packade ner skridskorna i ryggsäcken och gick upp till dammen i skogen. Ett genialiskt drag. MammaMu fick värmande sol i sitt ansikte och Kråkungarna och pappan fick leka av sig en smula. MammaMu hade lämnat skridskorna hemma. Säkrast så. Och så blir jag ett (något) bättre stöd för min omgivning på det sättet.

När vi kom hem var det praktiskt taget sommar i uterummet på altanen. Solen värmde rummet till näramare 28 grader så det blev till att öppna upp en liten springa i glasrutorna så att vi skulle kunna äta lunchen där ute utan att smälta bort. Årets första lunch i uterummet intogs alltså idag. Vi fick nästan sommarvibbar!

Sen var MammaMu tvungen att åka till IcaMaxi och trängas med halva Göteborg. Måste erkänna att jag kom lite ur humör under just den utflykten. Allt för många människor spenderar allt för mycket av sin fritid på IcaMaxi. Det är bara att konstatera. Och jag är tyvärr en av dem. Blä. Men nu är det i alla fall gjort. Kråkungarna har just fått sitt lördagsgodis och leker snällt tillsammans på övervåningen. De laddar för kvällen. De har blivit lovade att få stanna uppe och se Melodifestivalen. Jag antar att det betyder att även MammaMu måste stanna uppe och titta. Vad gör man inte för sina barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar