onsdag 20 februari 2013

Slöseri med tid!

Ha, ha! Att gå och lägga sig tidigt var visst mest ett oerhört slöseri med tid. Jag sov visst inte så bra. Ganska uselt faktiskt. Har vaknat  ungefär tio gånger, både av mig själv och barn som ligger och sparkas eller vill bli servade med vatten mitt i natten. Den sömn jag sen fick var det verkligen ingen kvalitet på. Att jag sen var tvungen att gå upp strax efter fem (när jag sov som bäst) gör inte saken bättre. Men det där med att vara utsövd kan vi glömma. Och det är väl precis vad jag har gjort. Glömt alltså. Glömt att det där med att sova bort stress var något som jag tydligen kunde ägna mig åt innan jag fick barn. De senaste sju åren har det liksom inte blivit så mycket sömn över huvud taget. Jag missade den lilla detaljen.

Nu ska jag ha en kopp kaffe.

Förresten så har jag tydligen blivit ett år äldre idag. Det är ju märkligt hur fort tiden går efter att man fyllt tjugo. Mycket märkligt. Det blir i alla fall inte mycket till firande idag. Kråkungarna var inte så sugna på att gå upp och sjunga vid femsnåret så vi skjuter upp hela födelsedagen till i morgon. Det gör vi. Det tycker jag är en bra idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar