söndag 12 februari 2012

Definition av "lindrig" - någon?

Jaha. Vi tangerade rekordet i alla fall. Kråkungarna var friska i två veckor. MammaMu och pappan fick jobba enligt plan i hela två veckor. Det har hänt en gång sedan början av oktober. Nu när kylan kommit till västkusten trodde vi faktiskt att trenden hade vänt. Kråkungarna blev nästan direkt bra i luftvägarna och Lillebrors snörvlande höll långsamt på att försvinna. Tack vare kyla och torrare luft. Kråkungarna tål verkligen inte västkustklimatet. Så är det. De höll alltså på att bli friska. På riktigt. Då. Det är då Lillebrors ögon murar igen. Det började lite lugnt i morse med rinnande ögon och nu innan han somnade såg han ut som om han fått en spark rakt i ögat. Geggigt. Varigt. Det är naturligtvis tusen gånger bättre med ögoninflamation än kräksjuka, det är inte det jag säger, men jag anser mig ha rätt att gnälla lite ändå. Jag hade hoppats på att de skulle vara friska åtminstone tre veckor den här gången... Googlade lite på "ögoninflammation". Det stod att barnen kan gå till förskolan om symptomen är "lindriga". Hur gärna jag än vill så kan jag nog inte hävda att Lillebrors symptom är lindriga. Nej, inte den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar