måndag 20 februari 2012

Trettiojojojojj

Idag är det MammaMus födelsedag. Väcktes i morse av två skönsjungande Kråkungar och en kraxande make. Två Kråkungar som efter en veckas hemmavaro återigen var redo för dagis. Bara det är värt att fira! Nu väntar Kråkungarna otåligt på att pappan ska komma hem så att de kan göra en födelsedagstårta till MammaMu. Tror att Lillebror var den som kommer att äta mest av tårtan. Han är ett riktigt tårtmonster. Det passar bra det där med Lillebror och tårtan för precis just idag på MammaMus födelsedag fyller Lillebror 2,5 år. Ser det lite som att det är honom vi firar. Det känns lite bättre så.

För är det egentligen något att fira, att jag idag har närmare till 40 än till 30?! Eller som maken uttryckte det igår när vi diskuterade hur många år det nu är jag egentligen fyller: "Tretti...ojojojojojj..." Jo, exakt så sa han faktiskt. Tror dock att han mer relaterade till sig själv och sin egen ålder, eftersom han faktiskt redan hunnit vara trettiojojojojj i över två månader nu. Han har stundom lite svårt att acceptera att han är en dag över 20.

Nä nu ska jag gå och krama om mina Kråkungar och njuta av deras firande. Storasyster har redan hunnit lova att vi aldrig mer ska bråka och det kommer teckningar och hemmagjorda presenter på löpande band. Kan det bli bättre?! Kanske  ska bjuda Kråkungarna på en liten födelsedagsfika i väntan på tårta. Jag har köpt vaniljhjärtan. I dag är det födelsedag, och i morgon är det dags att göra sig av med ovanor som vaniljhjärtan och tårtätande...

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hade en bra dag! Grattis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hade en toppendag och blev firad enligt konstens alla regler!

      Radera
  2. Grattis i efterskott =)

    Kram

    SvaraRadera