söndag 5 februari 2012

Skulle ha lyssnat

I lördags förmiddag stod MammaMu på knä halvvägs in i duschen med tvättsvampen i högsta hugg, i ett försök att skrubba duschen ren. Storasyster kommer in i badrummet och tycker att MammaMu ska komma ut i vardagsrummet och titta på längdskidor på tv. "Jag städar. Tycker du det ser ut som att jag har tid med det?" blir mitt halvirriterade svar. Då kontrar Storasyster med något mycket klokt: "Om du hade börjat titta på skidåkningen i stället, så hade du sluppit göra det där...". Så sant! Jag hade ju mycket hellre följt Charlotte Kalla i skidspåren än att städa. Så här i efterhand borde jag nog gjort det istället. Idag, drygt ett dygn senare, syns nämligen inte ett spår av pappans dammsugning eller MammaMus dammande och skurande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar