måndag 20 februari 2012

Födelsedagspresenten jag borde önskat mig?

Jag har haft en mycket fin födesedag. Har blivit firad enligt konstens alla regler. Sång, på tok för fina presenter, blommor, tårta, massor med kramar och pussar. Nu lider dagen mot sitt slut. En dag ahr gått och jag är ett helt år äldre. Konstigt det där. Nu återstår bara att få en sockerstinn Lillebror i säng. Han har ätit lite för mycket tårta och sovit lite för länge på dagis. Det kan bli en lång kväll... och natt. Kråkungarna har sovit illa de senaste veckorna och förra natten slog många rekord. Det blev inte mycket sömn för familjen förra natten. Om det är ännu en sådan natt som vi har att se fram emot, insåg jag vad jag egentligen önskar mig i födelsedagspresent. En egen säng. En alldeles egen säng i ett eget rum. Ljudisolerat. Det hade varit något det. Eller. Kanske inte. Inte i längden. Bara någon natt kanske, så att jag får sova ifatt. Sen räcker det nog gott med att Kråkungarna börjar sova ordentligt igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar