tisdag 7 februari 2012

Pulsträning?!

Låt oss säga att jag har varit på ett möte. Mötet varade ungefär en timme. Under den timmen hade jag en kraftigt förhöjd puls. Vi snackar hjärtslag som hördes tvärs över hela rummet och en hjärtrytm som närmar sig maxpuls. Låt oss säga att jag gjorde allt jag kunde för att lägga band på mig själv. Att inte skrika rakt ut, precis det som jag tyckte att mötesorganisatören borde höra. Fula ord. Bland annat. Låt oss säga att jag verkligen ansträngde mig. Att kroppsdelar skakade och spändes. Svettdroppar bröt fram. Låt oss säga att jag lämnade mötet helt urlakad och torr i munnen. Och låt oss säga att jag suttit orkeslös i timmar efter detta möte. Låt oss säga det.

Skulle man i så fall inte kunna säga att jag faktiskt har motionerat i kväll? En rejäl pulsträning med inslag av styrka? Jo, det tror jag nog. Låt oss säga det. För i så fall är jag igång!

Man skulle i alla fall kunna säga att det rättfärdigar godispåsen som jag nallade ur Kråkungarnas lördagsgodisförråd..., eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar