lördag 28 april 2012

Förtydligande: MammaMu är faktiskt ingen karl!

Vill bara förtydliga mitt förra inlägg lite. MammaMu är faktiskt ingen karl. Blev förvissad om det när jag nyligen mitt i en "panodilfrist" stod och svabbade av ett badrum (kallar det "svabb" för åtgärden klassificerar knappast till att få kallas städning). Lunchdisken tog jag visst också hand om. Känner ett enormt behov av att köra igång en tvättmaskin också. Ska bara samla lite extra krafter först. Och fylla på med mer panodil.

Men, hela förmiddagen låg jag faktiskt till sängs. Så det så!

Nu ska vi inte förringa makens roll i det hela. Han har faktiskt stått för all markservice idag. Mitt dumma påhitt om att svabba av badrummet kom sig faktiskt av att maken satte igång dammsugaren. Helt självmant. Visserligen krävdes grav gråstarr på båda ögonen, samt släktskap med en silverfisk för att lyckas undgå att en dammsugning behvödes. Men ändå. Han tog faktiskt tag i det. Utan ett ord från MammaMu. Då kunde ju jag inte vara sämre än att ta mig an badrummet (orkade dock bara ett). Eller hur?!

Så skulle aldrig en man tänka va?!

3 kommentarer:

  1. Hahah silverfisk, den var bra! Krya på dig, mammor FÅR faktiskt vara sjuka ibland. (dock inte oftare än var tredje år)

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger hej:)
    Mysig blogg du har=)

    Ha en fortsatt trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Roligt att du har hittat hit. Du är så välkommen tillbaka! Trevlig helg själv! /MammaMu

      Radera