torsdag 19 april 2012

Istället för sömn. Istället för pyjamas.

Kalsonger, hörselskydd och paljettskor. Lillebror har bytt kläder ett par gånger idag. Som ni kanske förstått av dagens tidigare inlägg så har det främst handlat om olika attribut att matcha till kalsongerna. Mössa och förkläde är ytterligare plagg som burits just i kombination med bara kalsonger under dagen. Just nu borde han ju förstås ha pyjamas och ligga i sin säng och sova. Storsyster också. Hon har visserligen pyjamas, men sover det gör varken Lillebror eller Storasyster.

Det är ju inte helt oväntat.

Maken är bortrest och det vet ju alla som följt den här bloggen ett tag vad det innebär. Visserligen somnade båda Kråkungarna som små ljus i går kväll, men det ökade ju bara på sannolikheten för ett totalt misslyckande kväll nummer två. Dessutom var ju MammaMu så otroligt korkad att hon lät Lillebror sova middag i dag. Då får man ju liksom skylla sig själv. En halvtimmes lugn och ro efter lunch i utbyte mot en hel kväll i misär. MammaMu bedömde det dock som helt omöjligt att neka middagsvila till en halvsjuk Kråkunge som själv ber om att få gå och sova. Då spelar det liksom ingen roll vilka konsekvenserna blir. Anledningen till varför Storasyster inte sover, den har jag inte helt klar för mig. Tror att det har något att göra med att det är helt omöjligt att somna när Lillebror lever rövare och MammaMu härjar på honom att lugna ner sig. Det kan ha med saken att göra.

Så, nuläget. En irriterad MammaMu som sitter och bloggar och försöker förtränga att hennes två Kråkungarn springer runt som två skållade troll istället för att sova. Vet liksom inte hur jag ska komma ur det här dödläget. En av dem måste somna. Då kommer även den andra att somna. Så småningom. Men hur ska jag få den första att somna?!

Nä, de får springa runt här tills pappan kommer hem runt midnatt. Jag går och lägger mig.

4 kommentarer:

  1. Jag är med dig, och ja, ibland är ignorera det bästa, för att man själv ska överleva.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt det där med att få dom somna. Ingen av "förståsigpåarnas" förslag funkar här iaf.
    Klänning och någon slags plastburk brukar den 2,5 åriga killen här hemma bära, med mycket stolthet :)

    SvaraRadera
  3. De somnade faktiskt till slut. Samtidigt. Phu!

    SvaraRadera
  4. Ehhhh hörselskydd?! Finns det fler än jag som går runt med hörselkåpor på sig. Skönt att höra :-)!

    SvaraRadera