torsdag 19 april 2012

Jag förstår verkligen inte upplägget

Jag förstår verkligen inte hur de tänker. Säkerhetsbolagen. Larmbolagen. Skumbolagen. Kalla dem vad ni vill. Jag menar de som kommer och ringer på dörren om kvällarna (i vårt fall knackar på eftersom ringklockan fortfarande inte fungerar) och förhör sig om folks säkerhetsanordningar, dvs inbrotts-, och brandlarm. Finns det någon som tycker att den här säljmetoden är okej? Jag tycker i alla fall att det känns väldigt olustigt. Att den som ringer på (läs: knackar) dessutom ser ut som om han är stammis på anobolagymmet och precis kommit ut från kåken gör inte affärsidén speciellt mycket tydligare. Inte heller att han tycks bli mycket irriterad när jag säger att jag varken är intresserad av att höra vad han vill säga eller vill dela med mig av hur vi skyddar vårt hus idag. Skulle jag på fullaste allvar stå och berätta för en okänd människa hur vårt hus är larmat?! Skulle inte tro det. Jag sade som jag säger till alla försäljare, vare sig de står och försöker kränga mobiltelefoner på stan eller ringer hem för att sälja försäkringar eller veckotidningar mitt i fredagsmiddagen, om jag vill ha något så söker jag upp er - inte tvärt om.

1 kommentar:

  1. Hej... haha jag har inte tänkt på det fören nu när du skriver om det... ja det är sant, sen vet man väll inte heller om dom bara tar in information om saker som dom inte har med att göra. Läskigt.
    Men jag hoppas du har en bra dag. kram

    SvaraRadera