tisdag 11 december 2012

Bockar av listan

Sakta men säkert. Ett steg i taget. Listan blir kortare. Alla måsten läggs bakom oss ett efter ett. Vi ska nog fixa det här i år också. Kanske. Än återstår det många saker. Julklappar. Födelsedagspresenter. Luciafirande (ja just det, jag måste ju kolla upp (=tvätta) och stryka lucialinne och tomtedräkt). Julgransinköp. Ja, ni fattar. Så än ska vi inte ropa hej. Men. Jag är i alla fall hoppfull. Alltid något.

Jag tackar snön. Denna underbara materia som fallit ner från himlen. Som får mörkret att bli lite ljusare. Som ger så mycket energi. Vi var ute varenda eftermiddag i förra veckan och åkte pulka och skidor. Kråkungarna älskar det. I helgen hade vi en fantastisk förmiddag vid havet. Klarblå himmel och några minusgrader.Vindstilla. Snö, hav och klippor. Rena ljusterapin. Underbart. Vi hade en bra helg. Hela helgen. Vi tog oss tid att mysa. Njuta. Vi bakade pepparkakor och alla var på bra humör. Bara det är helt fantastiskt i sig självt.

Bäst att jag slutar nu. Det blir lätt för mycket. Om jag fortsätter kanske bubblan spricker. Den lyckliga rosa bubblan. Poff. Å så är allt som vanligt igen.

2 kommentarer:

  1. Gillar din positivitet.

    Tycker också det är härligt med upplysande snö.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt med snö. Häruppe i Luleå är vi vana vid den varan, men i år fick vi vänta länge och vi har bara ett par decimeter. Längre söderut har ju snön formligen vräkt ner, till någras förtjusning och till andras fasa. Jag älskar också snön, allt blir så mjukt och ljust.

    SvaraRadera